Yaz aylarında kedilerin sıcaktan korunması için alınması gereken tedbirler nelerdir?

0320138aReview Android Smartphone

Yaz aylarında sıcaklıkların pek çok canlı için rahatsız edici hatta sağlık  sorunlarına yol açabilecek seviyelere çıkması tüm hayvan sahiplerinin veya hayvanseverlerin olduğu gibi kedi sahipleri için de dikkat edilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Çünkü kediler vücutlarındaki su kaybına bağlı olarak başta organlarının yetmezlikleri ile karşı karşıya kalabilir hatta aşırı sıcak yüzünden  ölebilirler.

Kedi sahiplerinin canlılar için hayati derecede öneme sahip su ihtiyaçlarını kesinlikle aksatmadıklarından emin olmaları ilk olarak dikkat etmeleri gereken konudur. Özellikle evden iş vb nedenlerle ayrılmak zorunda olan hayvan sahiipleri evin birkaç farklı noktasına taze su bırakmalarında fayda vardır. Su kaplarının devrilmemesi için ya da içerisinde buharlaşma ile bitmeyecek miktarda su bulunduğundan emin olunmalıdır. Ancak sadece su tedariki kedilerin sağlığını korumak için yeterli olmayabilir. Kedinin vücut ısısının korunması için de kedi sahiplerinin dikkat etmesi gereken bazı temel kurallar bulunmaktadır.

Kedinizin aşırı sıcaklardan korunması için güneşin yoğun olduğu saatlerde dışarıya çıkarılmaması, kapalı boğucu mekanlarda örneğin bir aracın içerisinde bekletilmemesine azami dikkat edilmelidir. Ayrıca ev içerisinde bırakılan kedilerin evin serin katlarına geçmesine izin verilmelidir.

Kedinin aşırı sıcak günlerde ve saatlerde oyun benzeri aktiviteler ile yorulmaması hayvan sahiplerinin dikkat etmesi gereken önemli bir konudur. Özellikle çocukların kedilerle oynama isteği sıcak havalarda kedi için risk oluşturabilmektedir.

Kedisini evde yalnız bırakmak zorunda olan hayvan sahipleri kedilerinin gün boyunca yeterli serinlikte kalabilmesi buz aküsü gibi materyaller ile kedilerinin çoğunlukla bulunduğu ortamları daha serin hale getirebilirler.

Kedinin ev içerisinde direkt olarak pencerelerden gelebilecek güneş ışığına maruz bırakılmaması için gerekli tedbirler hayvan sahipleri tarafından alınmalıdır.

Devam edecek …