Kanatlı Veteriner Hekimliği

Kuş veya diğer kanatlı hayvan sahiplerini ilgilendiren konuların başında doğru veteriner hekim seçimi gelir. Çoğu zaman acil durumlar dışında ihtiyaç duyulmayan kanatlı veteriner hekimliği gerçekten özel bir ilgi alanı ve çalışma sahasıdır.

072013(42)agww

Kuşlar diğer memelilerden oldukça farklı özelliklere ve anatomiye sahip canlılardır. Tedavileri de keza ayrı bir uzmanlık dalıdır. Ancak üzücüdür ki her bölgede bu işte uzmanlaşmış bir veteriner hekimi bulmak pek de kolay olmamaktadır. Dünyadaki diğer ülkelerde de durum ülkemizden pek de farklı değildir. Ülkemizde veteriner hekimlerin çoğunluğu köylerde büyükbaş hayvanların sağlığı ve üretimi için hizmet vermekte ve bu alanda kendi gelişimlerini devam ettirmektedirler. Kedi ve köpek sağlığı alanında çalışan veteriner hekimlere ise daha çok şehir merkezlerinde rastlamak mümkündür.

Eğer siz de bir kanatlı hayvan sahibi iseniz herhangi bir acil durum ile karşılaşmadan önce kendi veteriner hekiminizi araştırarak seçmenizi öneririz. Eğe bir gün kuşunuzun ciddi bir rahatsızlığı olursa farklı ilgi alanında çalışan veteriner hekimlere size pek bir faydası olmayacak ve işiniz daha fazla şansa kalacaktır.

Kanatlı veteriner hekimliği alanında doğru veteriner hekimi araştırmak çok da zor olmayacaktır. Çünkü veteriner hekimler genel olarak uzmanlık ve ilgi alanlarını sizinle paylaşmaktan çekinmezler. Çok bilgi ve rahat olmadıkları konularda da kolay kolay iddaalı konuşmalarda bulunmayacaklardır. Veteriner hekimlere kanatlılar hakkında yeterli bilgileri olup olmadığını çekinmeden sorabilirsiniz.

Kanatlı veteriner hekimliği alanında uzman olmayan hekimler genellikle herhangi bir antibiyotik ile deneme tedavisine başvuracaklardır. Oysa kanatlı alanında uzman bir veteriner hekim muayene ve testler ile asıl hastalık nedenini bulmaya çalışacaktır.

Hastalık etkeninin ne olduğu örneğin bir parazit mi yada bakterimi olduğunun anlaşılması tedavide başarı için öncelikli dikkat edilmesi gereken konulardandır. Tedavide kullanılacak ilaç veya antibiyotik de duruma göre değişiklik gösterecektir.

Kanatlı veteriner hekimleri parazit enfestasyonu gibi basit bir hastalığın tedavisine rahatlıkla başlamaktan çekinmeyeceklerdir. Ancak kanatlı veteriner hekimliği bilgisi yeterli olmayan veteriner hekimler ise küçük hayvanların kolayca tedavi edilemeyecekleri ve benzeri açıklamarda bulunarak bilgi düzeyleri hakkında gerekli fikri vereceklerdir.